Echipa U17 FC Viitorul Onești, care va participa din acest an în Campionatul Național U17, îl are antrenor pe Dl Cătălin Bucur, director adjunct al Liceului Sportiv „Nadia Comăneci” din anul 2016.
Absolvent al Facultății de Educație Fizică și Sport, specializare FOTBAL, a activat ca junior la cluburile CSS Onești și FC Onești, din 2004 profesor de Educație Fizică și Sport, iar din 2015 antrenor al echipei U19 L.P.S Nadia Comăneci.
Dl. Cătălin Bucur, deținător al licenței UEFA C, a declarat într-un scurt interviu:
- Care sunt obiectivele și planurile dvs. de viitor pentru echipa Viitorul Onești U17?
Ca și obiectiv principal pe care-l vizez, în afară de toate aspectele ce țin de pregătirea fizică, tehnico-tactică cât și cea psihologică, este realizarea unui model de joc care să imprime copiilor, juniorilor U17, convingeri că performanța se antrenează și se obține prin muncă, pregătire constantă și disciplină din toate punctele de vedere, fiecare junior având posibilitatea și șansa să-și demonstreze calitățile, aptitudinile într-o competiție de un nivel ridicat, așa cum este Campionatul Național U17 ! Îmi doresc să dezvolt copiilor o gândire pozitivă, din care să dispară lipsa de motivație, tendința de abandon, frustrarea,…..să nu greșesc, voi fi pedepsit, nu voi mai juca, etc.
- Care considerați că sunt principalele avantaje ale unei bune colaborări între Academia de Fotbal Viitorul Onești și Liceul Sportiv ,,Nadia Comăneci”, al cărui director sunteți?
Fără falsă modestie, consider că există doar avantaje prin realizarea acestui parteneriat, practic, ne dezvoltăm împreună, cel puțin așa considerăm noi, cei din conducerea liceului, colegii de specialitate, și nu numai. Academia de Fotbal Viitorul Onești cât și Liceul Sportiv ,,Nadia Comăneci”, au ca și obiect principal de activitate EDUCAȚIA, EDUCAȚIA PRIN SPORT, fie că discutăm de fotbal sau altă ramură sportivă.
Cele două instituții se sprijină reciproc în dezvoltarea și realizarea activităților sportiv-educative necesare în formarea copiilor și tinerilor, îmbunătățirea condițiilor de antrenament, de organizare și participare în cadrul competițiilor județene și naționale, dar și a condițiilor de cazare, hrană și asistență medicală. Elevii legitimați la ambele cluburi li se oferă posibilitatea de a face schimb de experiență, de a se dezvolta împreună prin programele de pregătire comune adoptate, de a face pasul spre fotbalul de performanță odată cu promovarea echipei în Liga a III-a, de a beneficia de burse private, contracte ,etc.
- Cum încurajați jucătorii noștri să își continue educația și să obțină rezultate academice solide în paralel cu antrenamentele lor intense la club și liceul sportiv?
Un obiectiv foarte important îl reprezintă randamentul școlar al elevilor legitimați. Cunoaștem că viața de sportiv este extrem de scurtă și pregătirea profesională are de suferit, dar în cadrul liceului jucătorii sunt condiționați de evoluția lor în activitatea școlară, este o regulă adoptată de ambii parteneri, club și liceu! Programul școlar va fi respectat cu strictețe dar și adaptat în funcție de programul competițional, cel de pregătire, astfel că jucătorii vor avea posibilitatea de a îmbina și echilibra cu eficiență activitatea sportivă cu instruirea școlară. De asemenea, comunicarea permanentă între familie-jucător-școală este esențială pentru a preveni un eventual abandon sau dezechilibre care pot influența în mod negativ activitatea tuturor celor implicați.
- Ce măsuri intenționați să implementați pentru a asigura o progresie continuă a performanțelor și succesului în competițiile de juniori?
Performanța presupune pregătire intensă, sacrificii, consecvență, disciplină tehnico-tactică ,echilibru emoțional. Sunt conștient de problemele specifice vârstei categoriei U17, o consider cea mai dificilă perioadă, dar motivația și plăcerea de a juca fotbal trebuie să fie principala preocupare. Îmi doresc să dezvolt copiilor o gândire pozitivă, curajul de a lua decizii importante, fotbalul este un joc din care trebuie să dispară frica, frica de a nu greși este mai periculoasă decât greșeala însăși care influențează în mod negativ randamentul jucătorului.
Metodele de antrenament, exercițiile folosite în cadrul lecțiilor de antrenament trebuie să ducă la realizarea obiectivelor, după care exersăm, repetăm, antrenăm, dezvoltăm, punem în valoare calitățile individuale, colective, găsim soluțiile practice cele mai bune în rezolvarea sarcinilor, până ajungem să realizăm deprinderi, automatisme, virtuozități, singurele capabile să ducă la marile performanțe.
- Cum integrați filosofia și valorile clubului nostru în antrenamentele și instruirea jucătorilor, astfel încât aceștia să devină nu doar fotbaliști talentați, ci și modele pozitive în societate?
Personal, este o provocare deosebită să fac parte din acest PROIECT, cred că acest sentiment trebuie să-l avem cu toții. Valoarea, principiile, identitatea unui club se conturează în timp, fiecare jucător, antrenor, orice persoană din cadrul clubului trebuie să contribuie eficient la dezvoltarea acestuia. Trebuie să impunem și să ne impunem reguli simple, dar eficiente, plecând de la comportamentul propriu, modul de a comunica cu cei din exterior. De fapt, nu trebuie să identificăm modele în exterior, modelele trebuie să existe în cadrul clubului, eu trebuie să fiu un model pentru grupa mea! Eu trebuie să le ofer sprijin, încredere, să-i corectez atunci când greșesc, să le ofer soluții, să-i sancționez fără o presiune suplimentară, în modul acesta le dezvoltăm o mentalitate corectă, echilibrată, autocritică, dorința de a ajunge la maturitate deplină și un model simplu într-o societate destul de complicată.